Photo Gallery :: Speedy FANNING!!!

The place to post your photos and pictures.
Winter Photo Contest Winner :mrgreen:

Post Posted: Fri Jul 10, 2009 5:11 pm   Speedy FANNING!!!

Today, something freaked me out, like, A LOT! When I put Speedy, my male red eared slider, in his summertime kiddie pool, he was very relaxed, but this strange, long, very dark purple-y thing came out of his tail! I freaked out, since I thought it could be like a random organ or something, even though my first thought was that he was just going to the bathroom..

It turns out, with the help of many freaked owners' articles on the internet, I've come to confirm that it was his penis! Yeah, you heard me! It's called 'fanning', and there's an explanation on this website about it as well!

So, if this happens to your turtle, don't freak out. It's normal. Luckily, his.. you know... went back inside his tail, so that means he was just putting it out for display.

Has this ever happened to any of you?

:shock:
"So, are you obsessed with turtles?"
"I would say so.."

* Speedy the manly RES: 4'
* Lola the female RES: 4'
* Longie the Goldfish (7 yrs. old)
* Stevie the Betta (newest member)
User avatar
ShellbyRES16x
 
Posts: 161
Joined: Feb 9, 2009
Location: Michigan, US

Post Posted: Fri Jul 10, 2009 9:58 pm   

Owh yeah~!!! I do freaked out when first time I saw the incident! Its kinda scary.. I tot a 'black ghost' wanna come out from my male turtle butt. Hahaha :D

~~In memory, I lost my male turtle last year in heavily raining. :(
*Kiki & Riri ~ 2 Female RES 5' - I lost Riri
* 2 Yellow Bellied Slider - One left
* 1 Chinese Golden Thread Turtle - Lost
*Yellow ~ Female Malayan Box Turtle
*Macho Kitty ~ 12 years male DSH Cat - RIP Feb 2012
User avatar
Azfar
 
Posts: 1282
Joined: Apr 23, 2008
Location: Kuala Lumpur, Malaysia

Post Posted: Sat Jul 11, 2009 1:48 am   

poor u having to see that
------------------------

R.I.P: Palovon, Churchill,fatso, Herculas
User avatar
turtlelover818
 
Posts: 749
Joined: Mar 2, 2008
Location: Glendale,ca

Post Posted: Sat Jul 11, 2009 11:09 am   

I love when people see a turtle's genitals come out of their "peephole" and totally freak out like they have no idea what it is. And it seems to freak out the women on here the most, lol XD It's like, us girls don't have one of those so we don't understand it.
Spike - Egyptian mau mix, 8 years old
Phryne - Japanese bobtail, 9 months old
Hurricane - RES, 8 yo, 6 1/2 in. long
Typhoon - RES/Map hybrid, 8 yo, 7 in. long
Sadie - RES, 20 yo, 10 in. long
Sophie - Colombian red tail boa, 5 yo, 5 ft. long
User avatar
theartbook35
 
Posts: 2422
Joined: Mar 25, 2009
Location: Connecticut, US

Post Posted: Sat Jul 11, 2009 10:52 pm   

theartbook35 wrote:I love when people see a turtle's genitals come out of their "peephole" and totally freak out like they have no idea what it is. And it seems to freak out the women on here the most, lol XD It's like, us girls don't have one of those so we don't understand it.


Exactly! It was quite freaky.. but it happened again today, once.
Idk, he's probably asking me to get him a girlfriend. (:
"So, are you obsessed with turtles?"
"I would say so.."

* Speedy the manly RES: 4'
* Lola the female RES: 4'
* Longie the Goldfish (7 yrs. old)
* Stevie the Betta (newest member)
User avatar
ShellbyRES16x
 
Posts: 161
Joined: Feb 9, 2009
Location: Michigan, US

Post Posted: Sun Jul 12, 2009 11:55 am   

hihihi... :lol:
*Kiki & Riri ~ 2 Female RES 5' - I lost Riri
* 2 Yellow Bellied Slider - One left
* 1 Chinese Golden Thread Turtle - Lost
*Yellow ~ Female Malayan Box Turtle
*Macho Kitty ~ 12 years male DSH Cat - RIP Feb 2012
User avatar
Azfar
 
Posts: 1282
Joined: Apr 23, 2008
Location: Kuala Lumpur, Malaysia

Post Posted: Mon Jul 27, 2009 4:26 pm   

I have taken care of Gimli now for over 10 years and today is the first time I saw this... needless to say I was a tad grossed out. I guess I know he's happy, right?? :wink:
"Some People Juggle Geese"
User avatar
Gimli
 
Posts: 17
Joined: Jul 10, 2009
Location: Springfield, PA

Post Posted: Mon Jul 27, 2009 10:52 pm   

Gimli wrote:I have taken care of Gimli now for over 10 years and today is the first time I saw this... needless to say I was a tad grossed out. I guess I know he's happy, right?? :wink:


Haha yeah, I guess so! And don't worry, I'm sure you aren't the only one who was grossed out the first time this behavior was seen! It's a freaky thing! :shock:
"So, are you obsessed with turtles?"
"I would say so.."

* Speedy the manly RES: 4'
* Lola the female RES: 4'
* Longie the Goldfish (7 yrs. old)
* Stevie the Betta (newest member)
User avatar
ShellbyRES16x
 
Posts: 161
Joined: Feb 9, 2009
Location: Michigan, US

Post Posted: Mon Jul 27, 2009 11:09 pm   

Mikey went through a phase where he stuck it out everyday. :roll:
~Christi
1.0 RES: Mikey R.I.P.
1.0 Het for Albino Red Tail Boa: Kaa ~adopted out
0.0.1 Northern BTS: Petri ~now a well-loved class pet

1.0 Am. Staff Mix: Brutus R.I.P.
1.0 German Shepherd: Pax

1.0 Husband: Will
0.1 Daughter: Lily
User avatar
untsmurf
Senior Member
 
Posts: 4291
Joined: Jul 28, 2007
Location: Carrollton, TX
Gender: Female

Post Posted: Tue Jul 28, 2009 9:45 am   

untsmurf wrote:Mikey went through a phase where he stuck it out everyday. :roll:


You poor thing *huggle*

Mikey, your mommy and daddy don't want to see your peeper, m'kay?
Spike - Egyptian mau mix, 8 years old
Phryne - Japanese bobtail, 9 months old
Hurricane - RES, 8 yo, 6 1/2 in. long
Typhoon - RES/Map hybrid, 8 yo, 7 in. long
Sadie - RES, 20 yo, 10 in. long
Sophie - Colombian red tail boa, 5 yo, 5 ft. long
User avatar
theartbook35
 
Posts: 2422
Joined: Mar 25, 2009
Location: Connecticut, US

Post Posted: Tue Jul 28, 2009 10:59 pm   

theartbook35 wrote:
untsmurf wrote:Mikey went through a phase where he stuck it out everyday. :roll:


You poor thing *huggle*

Mikey, your mommy and daddy don't want to see your peeper, m'kay?


:lol: ain't that the truth!
~Christi
1.0 RES: Mikey R.I.P.
1.0 Het for Albino Red Tail Boa: Kaa ~adopted out
0.0.1 Northern BTS: Petri ~now a well-loved class pet

1.0 Am. Staff Mix: Brutus R.I.P.
1.0 German Shepherd: Pax

1.0 Husband: Will
0.1 Daughter: Lily
User avatar
untsmurf
Senior Member
 
Posts: 4291
Joined: Jul 28, 2007
Location: Carrollton, TX
Gender: Female

Post Posted: Thu Jul 30, 2009 9:32 pm   

ShellbyRES16x wrote:
Gimli wrote:I have taken care of Gimli now for over 10 years and today is the first time I saw this... needless to say I was a tad grossed out. I guess I know he's happy, right?? :wink:


Haha yeah, I guess so! And don't worry, I'm sure you aren't the only one who was grossed out the first time this behavior was seen! It's a freaky thing! :shock:


I'm just happy I read this post before seeing it. I would've had Gimli at the vet within seconds!! lol
"Some People Juggle Geese"
User avatar
Gimli
 
Posts: 17
Joined: Jul 10, 2009
Location: Springfield, PA

Post Posted: Mon Oct 22, 2012 5:42 pm   Re: Speedy FANNING!!!

I only wished I'd have read all this before this morning.. I saw my"girl" become a "boy" and totally freaked out thinking I needed to rush "her" to the vet because her stomach was trying to come out..


Good lord... talk about ewwww...

At least he has the name Skimmer so I can just replace "beautiful" with "handsome". = : >
User avatar
Into_the_Mystic
 
Posts: 423
Joined: Mar 19, 2012
Gender: Female


Return to Photo Gallery

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests